Syndicalisation

16 Août

Membres civils de la GRC : enfin représentés la table des négociations

Les membres civils de la Gendarmerie royale du Canada (GRC) participeront à la prochaine ronde de négociations avec le Conseil du Trésor du Canada — leur futur employeur — lorsqu’ils seront intégrés à la fonction publique fédérale en 2020.

16 Août

RCMP civilian members have voice in Treasury Board bargaining

Royal Canadian Mounted Police (RCMP) civilian members will have their voices heard during the next round of negotiations with the Treasury Board of Canada, their future employer, once deemed into the federal public service in 2020.

31 Janvier

RCMP CM training begins mapping the future

RCMP Civilian Members (CMs), Union of Safety and Justice Employees (USJE) member champions and union representatives began mapping the way forward for integrating CMs into their future union at a training seminar in Ottawa January 9-10, 2018.

Mise à jour : Membres civils de la GRC - prochaines étapes

L’intégration des membres civils de la GRC à la fonction publique fédérale a été retardée, mais l’Alliance de la Fonction publique du Canada (AFPC) ne ménage aucun effort pour s’assurer que ces personnes reçoivent tous les avantages que procure l’adhésion syndicale, jusqu’à ce qu’elles deviennent officiellement des fonctionnaires fédéraux.

Updated: Next steps for RCMP civilian members

The deeming of RCMP civilian members (CMs) has been delayed, but PSAC and USJE are still working hard to ensure CMs receive the full benefits of union membership until they officially join the federal public service.

In December, the Public Service Alliance of Canada filed applications...

28 Novembre

Transfert des membres civils de la GRC en attente

Le commissaire intérimaire de la GRC, Daniel Dubeau, a annoncé le 27 novembre que le transfert des membres civils de la GRC dans la fonction publique fédérale et le transfert au système de paye de Phoenix ont été mis en attente jusqu'à nouvel ordre.

28 Novembre

Deeming of RCMP civilian members postponed

Acting Commissioner of the RCMP Daniel Dubeau announced on November 27 that the deeming of RCMP civilian members into the federal public service and the transfer to the Phoenix pay system has been put on hold until further notice.

24 Novembre

Delay transfer of RCMP Civilian Members to Phoenix

RCMP civilian members should not be transferred to the federal payroll when they join the public service until the Phoenix pay system is fixed.

23 Novembre

Membres civiles du GRC: Partagez vos pensées!

Nous avons produit un sondage en ligne anonyme pour les membres civils appariés des classifications PA, TC, EB et SV. Le sondage a été conçu pour vous donner l’occasion de nous faire savoir ce que vous souhaitez que nous soulevions lors de la prochaine ronde de négociations collectives.

23 Novembre

RCMP Civilian Members: Have your say!

We have created a 15-minute anonymous online survey for RCMP Civilian Members who are pay-matched in the PA, TC, EB and SV classifications. The survey will give you the opportunity to let us know what you would like to see brought forward in the next round of PSAC’s collective bargaining with Treasury Board.

S'abonner à RSS - Syndicalisation