19 Octobre

Formation nationale en leadership de l'AFPC

La formation nationale en leadership se tiendra à Ottawa du 30 novembre au 3 décembre 2017.

Elle n’est offerte qu’une fois par cycle et seulement aux leaders nationaux des Éléments, ainsi qu’aux membres des conseils de région, du Cercle national des peuples autochtones et du Comité national des droits de la personne. Mentionnons que les suppléantes et suppléants ne sont pas admissibles à cette formation.

19 Octobre

PSAC National Leadership Training

The PSAC National Leadership Training will be held at in Ottawa from November 30 to December 3, 2017.

This training occurs only once per cycle and is open only to: current component national officers, regional council members, National Aboriginal People’s Circle and National Human Rights Committee members. Alternates are not eligible to attend.

31 Mars

Nouveau - Formation en ligne pour délégués syndicaux

Si vous êtes délégué syndical et souhaitez perfectionner vos compétences, ces modules en ligne peuvent vous aider.

Les cours de niveau 1 sont d’ordre général et ceux de niveau 2 portent sur des domaines en particulier. Voir les cours offerts et commencer votre apprentissage.

Si vous souhaitez devenir délégué syndical, n’hésitez pas à communiquer avec votre section locale.

31 Mars

New -  Stewards Series on-line training modules.

If you are a union steward and want to increase your knowledge and hone your skills, these on-line modules will help.

Tier One courses are broad-based, while Tier Two courses offer more specific learning for stewards who want to develop areas of expertise.  See what is available and start your learning.

If you are not a steward but would like to become one, please contact your Local

21 Septembre

Formation à la fonction publique: déclaration de principes de l'AFPC 10

La politique de l'Alliance en matière de formation aura pour objectifs fondamentaux:

21 Septembre

Training in the public service: PSAC Policy 10

Basic objectives of the policy of the Alliance on training will be to:

• ensure that training programs in the public service are based not only in recognition of Employer's needs, but also in recognition of the worker's needs, and that these should be revised on an annual basis; and
  • ascertain that more emphasis is given to training programs for workers in lower-paid groups in the public service.

Towards these goals, the Alliance will continue its efforts to establish training programs in the following areas:

S'abonner à RSS - Formation