Régimes de retraite

21 Mars

Retiring from the Public Service of Canada: Some Useful Tips – Now Available!

The latest version (2019) of the PSAC publication, “Retiring from the Public Service of Canada: Some Useful Tips” is now available.

21 Mars

Quand vient le moment de quitter la fonction publique du Canada pour prendre sa retraite : Renseignements utiles – Maintenant disponible !

La version la plus récente (2019) de la publication de l’AFPC : « Quand vient le moment de quitter la fonction publique du Canada pour prendre sa retraite : Renseignements utiles » est maintenant disponible!

16 Août

A Fair And Equitable Retirement

Over 500 civilian firefighters work for the Department of National Defence (DND) Fire Service. They provide services on military bases, as well as a range of first responder / life-saving services to the people and communities surrounding the bases.

Although DND civilian firefighters perform similar and often additional duties when compared to their municipal counterparts, they have been denied a fair and equitable retirement regime.

L’AFPC se mobilise pour protéger ses membres à la NTCL

Comme le rapportait récemment la CBC, la Northern Transportation Company Limited (NTCL), aux prises avec des difficultés financières, s’est placée sous la protection de la Loi sur les arrangements avec les créanciers. L’annonce a pris de court les travailleuses et travailleurs, les personnes retraitées et le syndicat.

PSAC moves to protect NTCL workers

The media recently reported that the Northern Transportation Company Limited is having financial difficulties and is seeking protection from its creditors. This announcement came as a shock to employees, retirees and the union. PSAC represents 39 workers at the company, which provides shipping services to communities and exploration projects throughout the Northwest Territories and the western Arctic.

21 Décembre

Expansion du Régime de pensions du Canada : L’AFPC appuie le CTC

Élargissons le Régime de pensions du Canada (RPC) afin que personne n’ait à vivre sa retraite dans la pauvreté. C’est l’appel vibrant qu’a lancé aujourd’hui le Congrès du travail du Canada (CTC) aux ministres des Finances fédéral, provinciaux et territoriaux, qui étaient réunis à Ottawa.

21 Décembre

PSAC supports CLC efforts on Canada Pension Plan expansion

The Canadian Labour Congress (CLC) is appealing to the federal, provincial and territorial finance ministers meeting today in Ottawa to agree to an expansion of the Canada Pension Plan so that all workers are better able to afford retirement.

4 Décembre

Des engagements prometteurs dans le Discours du Trône

Avec les grandes priorités qui sont énoncées dans le Discours du Trône, le gouvernement libéral devra réinvestir massivement dans la fonction publique.

« Le gouvernement ne s’est pas engagé comme tel à rétablir les services publics dans son Discours du Trône. Aussi surveillerons-nous de près le premier budget. Donnera-t-on aux fonctionnaires les ressources nécessaires pour réaliser les changements annoncés? », se demande Robyn Benson, présidente nationale de l’AFPC.

4 Décembre

Throne Speech lays out positive commitments

The Speech from the Throne has outlined some major Liberal commitments that will require major investments in the public service.

“While the Speech did not include any specific commitment to restoring federal public services, we will be looking to the government’s first budget to include the necessary resources to allow the public service to implement these commitments,”   said PSAC national president Robyn Benson.

The Speech did outline some very positive commitments to:

12 Mars

8 public service issues that should decide this federal election

The 2015 election is an opportunity to set a different course for our country.  When you go to the polls this year, bear in mind the Conservative government’s record on the public services Canadians depend on.

S'abonner à RSS - Régimes de retraite